Mára nem terveztem semmit, mert fél hatkor kilépve a munkahely ajtaján leginkább egy kis sétát kívántam a kora nyári napsütésben. Felélénkülve értem haza és egy kis klasszikus iránt fogott el a hangulat.

Két-három gyors kattintás és már ment is az igazi és egyetlen Dzsungel Könyve rajzfilm. Baluval, Baigrával, „Ha kell egy-két jó falat” giga slágerrel. Arra viszont nem emlékeztem, hogy két hatalmas bölcsesség is van a filmben.

  1. Balu Bagirának: Nem viheted el Mauglit az emberek falujába. El fogják rontani Embert csinálnak belőle!

  2. Balu Mauglinak: Ne törődj vele, a nők mindig csak bajt okoznak.

https://www.youtube.com/watch?v=gIczFNo5cLA

Mozihoz viszont ital is kell. Nemrégiben jártam a Loire mellet kimondottan világlátás céljából. Egy Amboise-i helyi termékeket áruló boltban vásároltam többek között egy chein blanc-t.

Nem volt persze vakrepülés hiszen ittam már többször ezt a fajtát, jót is, kevésbé jót is és igen megkedveltem. Samur vidékén szárazon és jó években édesen is iskolázzák, amely ha magas minőségű jól érlelhető.

A választottam egy Domaine Langlois-Chateau Saumur 2009 (9,25€).

A termelő azt mondja, hogy már érdemes fogyasztani, én pedig nem vitatkozom. Nem mondanak butaságot, mert tényleg igen rendben lévő bor. Fanyar citrusos illat, kis melegség és rengeteg ásvány. Valószínűleg ezekért az illatokért is szeretem a chenin-t. Némi fehér húsú gyümölcsmix, kis virág is van benne. Belekortyolva megjön a fajta és a terület legnagyobb értéke a gyönyörűséges savak. Jó mennyiség, lendületes és barátságos szerkezet. Persze ne feledjük, hogy ezek az értékek kb. ennél az árnál kezd előjönni. Kellő nagyságú test, alkohol az általam kedvelt mennyiség (13,5%). Az ízében már találunk egy kis kedves mézes karaktert is. Persze itt is sok az ásvány köszönhet a palás talajnak is. Hosszú íz és még egy-két évig iható potenciál. A chenin blanc nagyon elterjedt Dél-Afrikában is, ahol steen néven is találkozhatunk vele. Ismerik Kaliforniában és persze Ausztráliában is, de tapasztalatom szerint a Loire-on kivűl elég hétköznapi bort készítenek belőle.

Ne felejtsünk el hozzá enni valamit. Fehér húsú halakkal, spárgával, zöld fűszeres ételekkel, friss tavaszi borsóval, spenóttal zseniális, kemény sajt is mehet. Azoknak ajánlom ezt a bort és a legtöbb chenint Anjou-Samur vidékéről, akik kedvelik pl. a tokaji, móri, etyeki, pannonhalmi száraz fehérborok világát. Egy zenét fújnak.

A chateau weboldala http://www.langlois-chateau.fr figyelemre méltó mennyiségű információval szolgál mindenről.

Azért, hogy keretes legyen a bejegyzés! A komolyabb filmekhez is jól megy. Kiválóan élvezhető vele a Macska-jaj egyik emblematikus jelenete is, amikor a nagypapa hazajön a kórházból.

https://www.youtube.com/watch?v=Qg44qKSbsdQ

Szerző: Gonda Gyurka  2011.05.11. 21:33 Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: 2009 loire blanc langlois chenin samur

A bejegyzés trackback címe:

https://igyunkegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr352896859

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: webdesign antwerp 2018.02.17. 04:07:24

Top 5 díszletdramaturgiai zenekari tag, featuring - B-oldal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása